CONSILIUL ȘCOLAR AL ELEVILOR
SCOPUL: de a acționa ca un organ reprezentativ al elevilor în chestiuni importante, în strânsă legătură cu echipa managerială, profesori și părinți.
Obiectivele Consiliului elevilor
- Să ofere elevilor un mod organizat reprezentativ și instituționalizat de comunicare între elevi, echipa managerială și organul de conducere;
- Să contribuie la organizarea activităților didactice și extra-curriculare, bazate pe nevoile ți interesele tinerilor;
- Să îmbunătățească înțelegerea și cooperarea între elevi, cadre didactice, echipa managerială și organul de conducere;
- Să prezinte un sondaj al stării de spirit a mediului instituțional pentru echipa manageială și organul de conducere;
- Să faciliteze schimbări în ambianța instituției de învățământ și în relațiile cu comunitatea;
- Să participe activ în diferite proiecte.
COMPONENȚA
CONSILIULUI ȘCOLAR AL ELEVILOR
2023-2024
Biroul executiv al Consiliului Elevilor
Președinte – Ciubotaru Alexei
Vicepreședinte – Plitoc Ionelela
Secretar – Ciubotaru Dumitru
Trezorier – Revenco Ion
Coordonator – Bulat Aliona
Nr. |
Clasa |
Reprezentanții |
1. |
V |
Guțu Inesa, Russu Daria |
2. |
VI |
Ursachi Mihaela, Vieru David |
3. |
VII |
Russu Crina, Zaharescu Lia |
4. |
VIII |
Ciubotaru Alexei, Revenco Ion |
5. |
IX |
Ciubotaru Dimitrie, Plitoc Ionela |
Plan de activitate a Consiliului de Elevi
IP Gimnaziul Holoșnița
2023-2024
Nr. |
Conținutul |
Termen de realizare |
Responsabil |
1. |
Constituirea consiliului de elevi și alcătuirea planului de activitate. |
Septembrie |
Adm. gim., Dir. adj.p/u educ |
2. |
Elaborarea planului de lucru pe comisii aparte. |
Septembrie |
Dir. adj.p/u educ. CE. |
3. |
Comisia academică și de prevenire a violenței, absentismului * Evidența întârzierilor la ore și disciplinei elevilor (prin jurnalul șefilor de clasa). * Organizarea și realizarea conferințelor informative/ de respectare a Regulamentului de Ordine Interioară. * Participarea la diferite ședințe, seminare fizic și online pe teme actuale. * Participarea și organizarea diferitor concursuri privind: ,,Promovarea imaginii școlii” * Discuții de sensibilizare:,, Suntem împotriva violenței” ș. a. * Organizarea expozițiilor de carte, conlucrarea cu biblioteca. |
Pe parcursul anului |
Director adjunct - Galac Aliona, coordonator |
4. |
Comisia de organizare culturală * 1 septembrie - Ziua Cunoştinţelor -pregătirea teritoriului pentru sărbătoare. -mesaje / expozișie de desene cu ,,Ziua Cunoştinţelor” * Participarea la concursul raional Festivalul Mărului. (costume) * ,, Pedagog o chemare a inimii”- omagiu adus cadrelor didactice. -organizarea şi desfăşurarea primelor 4 ore din orar - Ziua autoconducerii * Participarea la Lunarul Internațional al Bibliotecii școlare *,, Toamna de aur ” expoziții de desene, flori, lucrări confecționate din fructe și legume. * ,,Se aude clinchetul de zurgălăi” divertisment cultural, confecţionarea felicitărilor, expoziții de desene, etc. * Balul brazilor de Crăciun,,-expoziție de brăduți confecționați manual * ,,Dragobete” – discuții, confecționarea felicitărilor * „Ziua Mărțișorului”; Concurs: ,,Cel mai original mărțișor”; ,,La Mulți Ani Femee ”-omagiu adus profesorilor, elevilor, părinților - confecţionarea mărțișoarelor/felicitărilor, expoziții de desene. * Răsfoind poveștile lui I. Creangă- omagierea patronului spiritual expoziție de carte; gazetă de perete, divertisment cultural. *Acțiuni în cadrul anului tematic ,, Anul 2023- Anul Internațional al mediului”, Anul 2024- Anul...”. * ,,În poiana cu talente...”-divertisment muzical - de ziua copilului *Ultimul sunet- bilanțul anului școlar. |
Pe parcursul anului |
Gandrabur Silvia; CE; coordonator
|
5 |
Comisia mass-media și ocrotirea drepturilor copiilor *Editarea și publicarea avizelor școlare despre concursuri, ș.a. *Concursuri tematice/gazete de perete, postere, pliante etc. *Organizarea concursului ,, Cea mai reușită agendă a clasei”. *Contribuirea la oformarea estetică a clasei. *Contribuirea la protecția drepturilor copiilor. * Prezentari PPT ,, Drepturile copiilor” *Acțiuni de sensibilizare ,, Cunoaștem drepturile trăim corect!!!”( fluturași, fișe informative). *Ziua drapelului -discuții |
Pe parcursul anului |
Celan Iuliana, CE; coordonator
|
6 |
Comisia de promovare a modului sănătos de viață *Petrecerea săptămâni de promovare a modului sănătos de viață. *Organizarea activităților de salubrizare și înverzi-re a teritoriilor adiacente „Natura-plămânii pământulu” *Participarea la Ziua Mondială a Curățeniei, Campania Națională de salubrizare lansată de Centrul Național de Mediu ,,Deșeuri puține, Pământului bine!” *Participarea elevilor la concursurile raionale de ecologie. *Expoziţie a lucrărilor efectuate din legume şi fructe, aranjamente floristice: ,, Toamna de aur ” *,,Nu te lăsa provocat”- Ziua Națională fără fumat -expoziții de desene, postere, discuții. *,,Siguranța pe internet” discuții *,,Pământul nu ne aparține-noi aparținem pământului” De Ziua Pământului.(buletin informativ, discuții). *Respect ,,Legile Naturii”,- pliant, acțiuni. *Participarea la plantarea copacilor, arbuștilor pe locuri abrupte pe malul râului Nistru; plantarea florilor la monumentul eroilor și în clumbele de pe teritoriul gimnaziului. |
Pe parcursul anului |
Galac Liliana, CE; coordonator |
7 |
Comisia voluntariat și asistență socială *Colaborarea cu asistentul social din localitate. *Gala Voluntarilor –de ziua internațională a voluntariatului. *Organizarea, participarea copiilor din familiile dezavantajoase la diferite acțiunile pe parcursul anului. *Activități de caritate, voluntariat în parteneriat cu alte instituții.(Soroca) ,,Dăruiește un zîmbet, o bucurie”- donații copiilor din familii social-vulnerabili -înainte de sărbătorile de Crăciun. (colectarea bunurulor, jucăriilor) *,, Războiul leuților”- colectări bănești pentru -Proiectul caritabil din oraşul Chişinău Asociaţia Obştească ,, Noi Suntem Alături”-Împreună spunem NU cancerului. *,, La un ceai cu biscuiți”- îndulcim vacanța de 1IUNIE |
Pe parcursul anului |
Ciubotaru Natalia; CE; coordonator
|
8 |
Evaluarea activității pe comisii. |
În fiecare lună |
CE; coordonator |
9 |
,, La un ceai cu biscuiți”- evaluarea I-II semestru |
Decembrie mai |
CE; coordonator |